ييس هيات مشت زني (بوكس) استان يزد از آنچه " نقض قوانين مصوب از سوي فدراسيون مربوطه دربرگزاري دوره‌هاي‌آموزشي داوري و مربيگري" خواند، انتقاد كرد.

محمدتقي منتظرالحجه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: حضور شركت‌كنندگان در دوره‌هاي ياد شده آنهم بدون كسب مجوز از هيات‌ها، توهين به هيات‌هاي استان‌ها است.

وي ضعف داوري در برگزاري مسابقات كشوري را مهمترين دليل شركت كمرنگ ورزشكاران در اين رقابت‌ها اعلام كرد و همكاري نكردن فدراسيون با هيات‌ها در اختصاص اعتبار لازم را ازجمله دلايل رونق نيافتن‌اين رشته ورزشي در سطح كشور دانست.

وي ادامه‌داد: از ابتداي سال جاري تاكنون، پنج ميليون ريال به حساب هيات مشت زني يزد واريز شده است كه سه ميليون ريال آن مربوط به اعتبار پارسال مي باشد.

به گفته منتظرالحجه، اعتبار سال گذشته اين هيات ‪ ۱۵‬ميليون ريال بود.

رييس هيات مشت زني يزد اظهار داشت: براي گسترش اين رشته در شهرستان‌هاي اين استان با مسوولان تربيت بدني مناطق، مذاكره شد ولي برغم تهيه امكانات، هيچكدام از آنها در اين زمينه همكاري نكردند.

رييس هيات مشت زني يزد مهمترين پايگاه آموزش اين رشته در يزد را سالن شهيد پاكنژاد اعلام كرد و گفت: سه باشگاه در شهر يزد و دو باشگاه خصوصي در شهرهاي تفت و اردكان به آموزش اين رشته در سطح استان، فعاليت دارند.

منتظرالحجه از برگزاري يك دوره مسابقه بوكس در ماه‌آينده در يزد خبر داد و افزود: در اين رابطه رايزني‌هايي با بعضي استان‌ها صورت گرفته‌است تا آنان نيز در اين رقابت شركت كنند كه اميدواريم با همكاري اداره كل تربيت بدني اين امر صورت پذيرد.

وي به نقش مهم رسانه‌هاي گروهي در گسترش اين رشته‌اشاره‌كرد و افزود: برخي رسانه‌ها و بويژه صدا و سيما اخبار مربوط به بوكس را پوشش نمي‌دهند كه اين امر باعث شده است كه اين رشته، جايگاه خوبي در كشور نداشته باشد.

مجموعا ‪ ۴۰‬مشت زن بيمه‌شده به صورت قانوني در شهر يزد در اين رشته ورزشي فعاليت دارند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا